оГУГЛати 2


K12blog_Prime7

Слика преузета са сајта blogs.cisco.com

Када у тексту на српском језику треба да употребите страну реч, нпр. назив неке компаније, велике и познате, каква је, рецимо,  Гугл (Google), правописописци (имам и ја право да измишљам речи) предлажу три решења:

1. Ваш текст je ћирилички или латинички и имате правила транскрипције при руци? Писаћете ћирилицом, и у том случају транскрибоваћете реч (прилагодити је изговору и писању по нашки), па ће бити Гугл, а у падежима – Гугла, Гуглу, Гуглом…

2. Ваш је текст латинички, и још не желите да транскрибујете? Онда ћете Googleu додати наше наставке.

3. На крају, ваш је текст ћирилички, а ви навалили да пишете страну реч латиницом, па још у падежу? Онда у помоћ зовете цртицу, а то већ не можете наћи на Google-у!

Најбоље би било применити прво правило, али ако желите видљивост на Гуглу, због захтева претраживача, можете користити и треће правило, упркос томе што се оно најмање препоручује. Ипак вам је важније да зарадите на Google-у, а не да будете писмени.


Leave a comment

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

2 thoughts on “оГУГЛати

    • Језикофил Аутор чланка

      Као што сте и написали, Фотошоп и Ворд су називи компјутерских програма (тачно одређених: наспрам Ворда постоји Опенофис, наспрам Фотошопа постоји, на пример, Корел), тако да их пишемо великим почетним словом.